چیلر تراکمی آب خنک

چیلر تراکمی آب خنک

چیلر تراکمی آب خنک یا چیلر آبی، تجهیزی است که در تهویه مطبوع و در صنایع مختلف جهت ایجاد برودت کاربرد دارد. اساس کارکرد این تجهیز سیکل تبرید تراکمی بوده و مبدل حرارتی یا کندانسور آن از نوع آبی است. به همین علت به آن چیلر آب خنک می گویند.

چیلر تراکمی آب خنک چگونه کار می کند؟

کارکرد این سیستم به این گونه است که مبرد (که به صورت بخار است) وارد کمپرسور شده و متراکم می شود. سپس بخار داغ و فشرده شده که دمای بالایی نیز دارد به کندانسور رفته و به کمک آب خنک که به کندانسور می آید، تقطیر می شود. بعد از آن مایع تقطیر شده به شیر انبساط (الکترونیکی یا ترموستاتیکی) رفته و فشار آن کاهش می یابد.

در ادامه مبرد تغییر یافته که حالا مخلوطی از بخار و مایع است، به اواپراتور رفته تا تمام آن به بخار تبدیل شود و مجددا به کمپرسور بازگردد. همچنین کندانسور از طرف دیگر به برج خنک کننده وصل می شود که به صورت دائمی آب خنک در دسترس آن باشد.

توان این چیلرها با توجه به ظرفیت و توان کمپرسورهای به کار رفته در سیستم و یا دیگر اجزای سیستم متغیر است، اما بیشترین توان و ظرفیت را کمپرسورهای سانتریفیوژ برای چیلرها فراهم می کنند.

این چیلرها از این جهت که نیاز به کمپرسورهایی با توان پایین تر نسبت به چیلرهای هوا خنک دارند، انتخابی بهینه هستند. همچنین ظرفیت سرمایی بیشتری نسبت به چیلر هوا خنک دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت ها می توانید با ما در گروه صنعتی برادران حامی دوست تماس حاصل نمایید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *