عایق بندی سردخانه های صنعتی

عایق بندی سردخانه های صنعتی

در محل نگهداری ،سرما باید در محدوده خاصی از دما حفظ شود که این فقط از طریق عایق بندی امکان پذیر است. هنگام نصب و راه اندازی سردخانه های صنعتی باید اطمینان حاصل شود که کل سالن کاملا عایق کاری شده اند.

در صورت وجود نشتی ، نتیجه آن مصرف بالا انرژی می باشد. این امر همچنین سیستم های برودتی را در معرض خطرات خرابی قرار می دهد.

عایق بندی سردخانه های صنعتی را می توان از طریق به کارگیری چندین ماده عملی کرد ، البته  بازده کلی و مقادیر R متفاوت است.

پلی استایرن یک گزینه اکونومی است ، فوم های پلی اورتان کیفیت بالاتری دارند .مقاومت انتقال دما به مقدار R بستگی دارد و مقادیر بالاتر  بازده کلی به معنای این است که در طولانی مدت باعث صرفه جویی در هزینه می شود.

مورد دیگر اشتعال پذیری برخی از انواع عایق ها و آسیب هایی است که آنها می توانند بر محیط زیست وارد کنند. غالباً سردخانه ها  با استفاده از چند ماده عایق برای ایجاد تعادل بین مقاومت انتقال دما ، اثرات زیست محیطی ، خطرات آتش سوزی و هزینه ها ساخته می شوند.

در اینجا خلاصه برخی از مواد عایق معمول وجود دارد.

عایق بندی سردخانه های صنعتی
عایق بندی سردخانه های صنعتی

فوم پلی اورتان(انواع ساندویچ پانل یا هسته میانی پانل)

این ماده خاصیت عایق بسیار خوبی دارد و سرمایه گذاری شایسته ای است. پلی اورتان وزن کمی دارد و ارزش مقاومت حرارتی آن 6.3 است. تراکم کم، امکان پاشش مواد را در مناطقی که هیچ عایقی وجود ندارد ، امکان پذیر می سازد.

از مزایای پلی اورتان می توان  به سبک بودن ، ماندگاری  بالا، سازش با محیط ، سرعت اجرای بالا، شکننده نبودن ، منعطف بودن و …. اشاره کرد. پلی اورتان نوعی فوم متراکم با دانسیته بالا میباشد که با تزریق در قالب به شکل ابزارهای پیش ساخته با طرح های متنوع در آمده است .

پلی اورتان  به دسته‌ای از مواد شیمیایی اطلاق می‌شود که از واکنش پلی ال‌ها و ایزوسیانات‌ها به‌عنوان مواد اصلی تشکیل دهنده ساخته می‌شوند.

پلی اورتان به شکل های مختلف از جمله فوم های نرم، فوم های سخت؛ الاستومرها، ترموپلاستیک الاستومرها، رزین، رنگ، پوشش، چسب، انواع جلادهنده و… در دنیا کاربرد دارند. یکی از کاربردهای پلی اورتان ها، استفاده به عنوان پوشش لوله‌های مدفون در خاک با هدف حفاظت در برابر خوردگی می باشد.کاربرد ترکیبات پلی اورتان نیز به طور پیوسته رو به توسعه است.

مقاومت پلی اورتان ها در برابر سایش ضربه و ترک خوردگی بسیار خوب است، از جمله ویژگی های آنها آماده شدن سریع و کامل در دمای محیط است.

استفاده از پوشش های محافظ برای جلوگیری از پدیده خوردگی در ساختارهای فولادی که آستر و پوشش پایه آنها از نوع سامان های اپوکسی دار است، نمونه ای از کاربردهای مهم پلی اورتان ها محسوب می شوند.

عایق کاری در سردخانه

فرمول شیمیایی پلی اورتان

عایق بندی سردخانه های صنعتی
عایق بندی سردخانه های صنعتی

پلی استایرن

پلی استایرن یک کف ترموپلاستیک است. این ماده علاوه بر مقاومت در برابر انتقال حرارت ، بلکه در برابر صدا نیز مقاومت ایجاد می کند.

پلی استایرن در دو نوع اصلی وجود دارد: منبسط شده و اکسترود شده. اولی به اختصار EPS و دومی را( گرم) XPS یا پلی استایرن می نامند.

به طور کلی از پلی استایرن برای ساخت بلوک هایی استفاده می شود که برای عایق بندی دیوارها استفاده می شود. این ماده قابل اشتعال است و باید قبل از نصب با ماده ضد آتش پوشانده شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی می توانید با ما تماس بگیرید. مشاوران مجموعه ی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *