شیرسردکن

شیرسردکن


شیرسردکن
شیرسردکن

شیر سرد کن؛ انتخابی هوشمندانه برای فرآوری لبنیات

استفاده روزانه شیر و محصولات لبنی در دنیای امروز نیازی غیر قابل انکار به صنعت دامداری و دامپروری و تولیدات وابسته به آن می باشد. وابستگی تولید انواع محصولات لبنی، اول به شیر خام و سپس به تغییرات و عملیاتی خواهد بود که سطح کیفیت و سلامت این محصولات را افزایش می دهد.

کلسیم یکی از عناصر مورد نیاز روزانه‌ی انسان است. در صورت کمبود یا فقر کلسیم، استخوان ها به شدت آسیب پذیر می شوند و در صورت شکستگی، به سختی جوش می‌خورند. بنابراین استفاده از منابع کلسیم در طول روز از اهمیت خاصی برخوردار است.

یکی از منابع غنی کلسیم، انواع لبنیات و به ویژه، شیر است. از این جهت امروزه زندگی انسان به وجود لبنیات وابسته است. این وابستگی شرایط طراحی و تولید تجهیزاتی برای فرآوری محصولات لبنی را ایجاب می کند. یکی از این تجهیزات دستگاه شیر سرد کن است.

شیر سرد کن چیست؟

شیر سرد کن تجهیزی است که اغلب در دامداری ها از آن برای اختلاط و سرد کردن شیر پس از دوشیدن استفاده می شود. این تجهیزات در ابعاد و با حجم مخازن مختلفی (از ۵۰ لیتر تا ۵۰۰ لیتر و گاهی بیشتر) ساخته می شوند. شما می توانید انواع آن ها را در صنایع فرآوری لبنیات، دامداری ها و فروشگاه های مواد لبنی ببینید. در ادامه به معرفی بیشتر این تجهیزات می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

چرا استفاده از این دستگاه ضروری است؟

همانطور که می دانید باکتری‌ها و سایر میکروارگانیسم‌های مخرب، در دمای بالا به خوبی رشد و فعالیت خود را ادامه می دهند و تکثیر می شوند. از طرفی می دانید که دمای شیر خام و تازه دوشیده شده حدود ۳۵ درجه سانتیگراد است. این دما برای فعالیت میکروارگانیسم‌ها دمای مناسبی است. از این جهت بهتر است هرچه سریع تر دمای شیر خام را با استفاده از این دستگاه ها کاهش دهید.

همچنین با ساکن ماندن شیر تازه دوشیده شده، امکان تغییر رنگ، بو و مزه‌ی آن وجود دارد. بنابراین باید از ساکن ماندن شیر تازه دوشیده شده نیز جلوگیری شود تا دچار فساد نشود. به این ترتیب می توانید شیر و محصولات وابسته به آن را در سلامت کامل ارائه نمایید.

کاهش دما و اختلاط شیر تنها با استفاده از دستگاه شیر سردکن ممکن است. از این جهت وجود این دستگاه از اهمیت زیادی برخوردار است.

شیرسردکن
شیرسردکن

مشخصات دستگاه شیر سرد کن

دستگاه شیر سردکن یکی از اصلی ترین تجهیزات موجود در دامداری ها است. بهتر است این تجهیز از جنس استیل ساخته شود تا هم قابلیت شست و شوی راحت را داشته باشد و هم مقاومت بالایی در برابر خوردگی و رشد میکروارگانیسم ها داشته باشد. پس قسمت داخلی و خارجی تجهیز هر دو از جنس استیل است.

نمونه ای از این دستگاه ها که در دامداری ها کاربرد دارد، دارای یک شیر برای تخلیه شیر است. همچنین بسته به حجم مخزن دستگاه، ممکن است در سمتی از آن نردبانی کوتاه یا بلند برای رسیدن به دریچه‌ی بازدید داخل مخزن وجود داشته باشد. شما می توانید این تجهیزات را در نوع آنالوگ یا دیجیتال سفارش دهید. در نوع دیجیتال آن به کمک یک نمایشگر دمای داخل مخزن با دقت بالا نمایش داده می شود.

به طور کلی هرآنچه که یک واحد تبرید باید داشته باشد تا عملیات انتقال حرارت را انجام دهد، دستگاه شیر سردکن نیز آن را دارد. از ۴ عضو اصلی تبرید، یعنی کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و شیرآلات (شیر انبساط) گرفته تا اتصالات، کنترل آلات و تابلو برق.

نوع عایق این دستگاه مانند هر دستگاه برودتی دیگری می تواند از نوع پلی یورتان باشد. کمپرسور و کندانسورهای موجود در این تجهیز باید از قدرت کافی برخوردار باشند. بنابراین بهتر است که انتخاب آن ها را به افراد خبره و مجرب بسپارید.

مجموعه برادران حامی دوست همواره آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز است. ما با ارائه مشاوره پیش از خرید، شما را به آنچه دلخواهتان است می‌رسانیم. کافیست با کارشناسان ما در بخش فروش تماس حاصل نمایید. حتی اگر نمی دانید که به چه تجهیزی نیاز دارید، می توانید با ما در تماس باشید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *