دستگاه یخساز صنعتی

دستگاه یخساز صنعتی

یکی از تجهیزات مورد نیاز در صنایع غذایی، یخساز است. دستگاه یخساز صنعتی در کارخانجات، سردخانه ها و فروشگاه های مواد غذایی مانند مرغ و ماهی کاربرد دارد. این تجهیز در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند، با یکدیگر متفاوت هستند. با ما همراه باشید تا بهترین انتخاب را برای کسب و کارتان داشته باشید.

انواع یخسازها

دستگاه یخساز صنعتی بر اساس شکل ظاهری یخی که تولید می کنند، در چند نوع مختلف به بازار عرضه می شوند. بنا به نیاز در کسب و کارتان می توانید از یخ های پولکی،حبه ای، قالبی و پودری استفاده نمایید.

این دستگاه ها قادر به تولید مقدار متفاوتی یخ در بازه های زمانی 12 و 24 ساعته هستند. شما می توانید با توجه به نیازتان ظرفیت و توان آن ها را انتخاب کنید. هر دستگاه یخسازی برای طی کردن سیکل تبرید و تولید یخ، دارای یک کمپرسور، کندانسور، اواپراتور، مخزن مبرد، شیرآلات و کنترل آلات و ترموستات است.

به علت در تماس بودن یخسازهای صنعتی با رطوبت و برودت، بهتر است بدنه‌ی آن ها از جنس استنلس استیل یا فولاد ضد زنگ ساخته شود. عایق بندی این تجهیزات نیز با پلی اتیلن انجام می شود. این دستگاه ها به صورت اتوماتیک کار می کنند و دارای تابلو برق هستند. این موارد بیشترین تاثیر را بر قیمت یخساز صنعتی دارند.

یخساز پودری

یخ پودری شبیه به ذرات برف بوده و بسیار ریز هستند. تفاوت این یخساز صنعتی با سایر یخسازها در وجود تیغه و تسمه ای برای پودر کردن یخ است. بدنه ی این یخساز ز جنس استیل یا ورق گالوانیزه بوده و در رستوران ها و آبمیوه فروشی ها کاربرد دارد.

یخساز پولکی

یخساز صنعتی پولکی در صنایع مختلفی استفاده می شود. قطعات تولید شده توسط این نوع یخساز کوچک و شبیه به سکه است. برای مثال هنگام سرمایش بدن طیور پس از کشتار در کشتارگاه ها، کارخانه سوسیس و کالباس، فروشگاه های ماهی و آبزیان و سردخانه ها کاربرد دارد.

یخساز حبه ای

این یخساز صنعتی دارای بدنه استیل است تا از خوردگی و آلودگی در امان باشد. این تجهیزات در هتل ها، رستوران ها، فروشگاه ها یا کارخانه های مواد غذایی کاربرد زیادی دارند. این دستگاه ها نیز مانند سایر یخسازها در ظرفیت های مختلف طراحی و ساخته می شوند.

این یخساز با فوم تزریقی پلی یورتان عایق بندی شده است. قیمت یخساز صنعتی حبه ای عایق بندی شده بر اساس عایق و ظرفیت آن تعیین می شود.

یخساز قالبی

یخساز صنعتی قالبی دستگاهی است که یخ هایی به شکل قالبی و بزرگ تولید می کند. از این یخساز قالبی در سردخانه ها و کارخانجات مواد غذایی مانند صنایع فرآورده های گوشتی و پروتئینی، کشتارگاه ها و صنایع وابسته به صید بهره می برند.

در گذشته این یخ ها به صورت سنتی و به کمک آب و نمک ساخته می شدند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش کیفیت دستگاه ها می توانید از یخساز صنعتی قالبی استفاده نمایید.

این دستگاه علاوه بر راندمان بالا در ظرفیت های مختلف بنا بر نیاز مشتری طراحی و ساخته می شود. جنس قالب آن اغلب از ورق گالوانیزه است و دارای عایق پلی یورتان است.

انتخاب مجموعه حامی دوست

برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت یخساز صنعتی و سایر تجهیزات برودتی، می توانید با کارشناسان ما در مجموعه برادران حامی دوست تماس حاصل نمایید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *