فریز درایر بستنی

فریز درایر چیست و چگونه عمل می کند؟

نگهداری طولانی مدت از غذاها همواره یکی از دغدغه های بشر بوده است. خشک کردن مواد غذایی و کنسرو کردن آن ها رایج‌ترین روش‌های موجود است. فریز درایر یا خشک کن انجمادی دستگاهی است که برای خشک کردن مواد غذایی مختلف استفاده می‌شود. این دستگاه از طریق دهیدراته کردن مواد و کاهش رطوبت آن تا 2 درصد، طول عمر آن‌ها را افزایش می‌دهد.

اما چرا باید بخواهیم مواد غذایی را خشک کنیم؟ بدن ما در شرایط مختلف نیاز به مواد غذایی متفاوتی دارد. در حقیقت ما به تمامی مواد غذایی نیاز داریم. اما توانایی حمل آن‌ها را در تمامی شرایط نداریم. در این موقعیت می‌توانیم از مواد غذایی خشک شده استفاده کنیم.

گاهی لازم است به یک سفر طولانی بروید، یا شاید قصد مهاجرت داشته باشید. ممکن است بخواهید به دورترین کشورها و قاره ها سفر کنید. اگر شما یک کوهنورد حرفه ای یا یک جهانگرد باشید، به غذاهای خشک شده نیاز خواهید داشت. مواد غذایی خشک شده وزن بسیار کمتری نسبت به حالت طبیعی خود دارند. همچنین می توانید برای مدت زمان زیادی غذاها را بدون افت کیفیت ذخیره سازی کنید.

فریز درایر بستنی

همانطور که می دانید تمامی مواد غذایی را می توانیم به کمک این دستگاه خشک کنیم. از مرغ و گوشت گرفته تا غذای آماده، انواع میوه ها، سبزیجات و بستنی. شاید اصطلاح «بستنی فضانوردان» را شنیده باشید. در واقع فضانوردان می توانند همین بستنی خشک را مانند سایر مواد غذایی خشک شده به فضا ببرند!

این دستگاه آب موجود در مواد غذایی را منجمد نموده و سپس آن را از طریق تصعید به گاز تبدیل می کند. می توانید در یک سیکل 20 ساعته بستنی را با خشک کن انجمادی ابتدا منجمد و سپس خشک نمایید.

ابتدا دستگاه را روشن نمایید تا طی 30 دقیقه الی یک ساعت قبل از استفاده، دستگاه سرد شود. بستنی مورد نظر خود را به صورت کوچک شده (اسکوپی یا خرد شده) و با فاصله در سینی دستگاه بچینید. سینی ها را در دستگاه قرار دهید و اجازه دهید زمان مورد نیاز بگذرد. به همین راحتی شما حالا بستنی خشک شده خواهید داشت!

شما می‌توانید مواد غذایی خشک شده را به همراه یک رطوبت‌گیر، در بسته‌بندی‌های ضخیم قرار دهید. همچنین بهتر است با استفاده از دستگاه پرس راه ورود هوا را ببندید.

فریز درایر

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می توانید با گروه صنعتی برادران حامی دوست تماس حاصل نمایید. ما به شما در راه تحقق رویاهایتان کمک می کنیم.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *