خرید دستگاه iqf

قیمت دستگاه IQF و تونل انجماد سریع

سیستم های برودتی مثل سردخانه ها برای نگهداری طولانی مدت مواد غذایی با کیفیت خوب طراحی و ساخته شده اند. اما برای حفظ کیفیت مواد غذایی به بهترین نحو، باید آن ها را با سرعت بیشتری منجمد کنیم. یکی از راه های انجماد سریع محصولات در صنایع غذایی، استفاده از تونل انجماد سریع است. با استفاده از این تجهیزات، مواد به صورت یکدست منجمد می شوند. به همین دلیل افت کیفیت و تغییر بو، مزه و تغییر رنگ کمتر اتفاق می افتد. اگر قصد راه اندازی این تجهیز را دارید، بهتری است هزینه ساخت تونل انجماد و عوامل تعیین کننده ی قیمت آن را بررسی کنید. با ما همراه باشید.

مشخصات IQF و تونل انجماد

استفاده از این تجهیزات، مانع ایجاد ذرات درشت یخ در بافت مواد غذایی می شود. به این ترتیب از رشد میکروارگانیسم ها در آن ها جلوگیری می شود. در نتیجه مواد غذایی با کیفیت بهتر، برای مدت بیشتر نگهداری می شوند. آیا می دانید این سیستم سرمایشی برای انجماد چه مواد غذایی استفاده می شود؟ انواع مواد غذایی پروتئینی مانند گوشت، مرغ، ماهی، انواع سبزیجات، غذاهای آماده (برگر، ناگت) و… را می توانید با استفاده از این تجهیزات منجمد نمایید. بنابراین محاسبه تونل انجماد و توجیه قیمت ساخت آن امری مهم است.

تجهیزات لازم برای راه اندازی و استفاده از تونل انجماد مانند تجهیزات سایر سیستم های برودتی شامل کمپرسور، اواپراتور، کندانسور، شیرآلات و تابلو برق است. برای نصب تونل انجماد سریع می توانید از اواپراتورهای تونلی استفاده نمایید. برآورد هزینه ساخت تونل انجماد بعد از انتخاب برند دستگاه ها و ظرفیت آن ها انجام می شود. شاخصه ی اصلی این تجهیز بارگذاری دستی بر روی آن است. البته بقیه ی مراحل به صورت اتومات انجام می شود. در واقع تفاوت تونل انجماد و IQF‌ در همین مورد است.

عملکرد IQF در مقابل تونل انجماد

انجماد مواد غذایی در تونل های انجماد اغلب در شیفت های 8 ساعته انجام می شود. یعنی با توجه به نوع محصول و دمای ورودی، دمای خروجی مد نظر خود را برای محصول تعیین می کنید و محصول را در آن دما تحویل می گیرید. با اینکه استفاده از تونل انجماد جزو روش های انجماد سریع به حساب می آید، اما سرعت انجماد پایین تری نسبت به IQF دارد. اما مزایایی نیز نسبت به IQF دارد، برای مثال هزینه ی ساخت و راه اندازی تونل انجماد از خرید دستگاه IQF پایین تر است.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت دستگاه ها می توانید با ما در تماس باشید. ما به شما نمونه کارها و پروژه های پیشین مجموعه برادران حامی دوست را ارائه خواهیم داد تا بهترین انتخاب را داشته باشید. کافیست با ما در تماس باشید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *