موتور یخچال

خرید بهترین موتور یخچال

موتور یا کمپرسور یخچال، در واقع مهم ترین عضو یک یخچال خانگی، فروشگاهی و تجاری است. اما وظیفه ی اصلی موتور یخچال چیست؟ این عضو با متراکم ساختن مبرد در سیکل تبرید، انتقال حرارت را در این سیکل ممکن می سازد. پس در واقع مبرد متراکمی که باید در سیستم جریان یابد توسط کمپرسور تامین می شود. با توجه به اهمیت این تجهیز،بهتر است با تحقیق کامل به سراغ انتخاب آن برویم.

برای انتخاب کمپرسور مناسب باید میزان برودت مورد نیاز سیستم را در نظر بگیرید. میزان برودت مورد نیاز بر اساس ابعاد یخچال و مواد غذایی که در آن نگهداری می نمایید محاسبه می شود. از این محاسبه می توانید توان یخچال را محاسبه کنید. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در انتخاب نوع کمپرسور، مبرد مصرفی سیکل تبرید است. با ما همراه باشید تا در ادامه با برندهای شناخته شده و با کیفیت کمپرسور یخچال آشنا شوید.

دانفوس (سری سکاپ)

یکی از نام های شناخته شده در ایران دانفوس است. این برند لهستانی تمامی تجهیزات مورد نیاز یک واحد برودتی مانند یخچال و فریزر یا سردخانه را تولید می کند. دانفوس از سال 2010 تولید کمپرسورهای یخچالی را با نام برند تجاری سکاپ آغاز کرد. این برند کمپرسورهایی با ظرفیت پایین برای یخچال و فریزرهای خانگی و همچنین کمپرسورهایی با ظرفیت بالاتر برای یخچال های تجاری، فروشگاهی و صنعتی تولید می کند.

کولترن (کولترون)

این برند تایلندی از سال های 1990 در حال تولید کمپرسور است. کمپرسورهای برند کولترون مصرف انرژی کمی دارند و اغلب سبک و کوچک هستند. این کمپرسورها دارای نویز خروجی کمی هستند. ساخت این کمپرسورهای به گونه ای است که با انواع مبردهای R404a، R134a، R22 و… سازگارند. این تجهیزات با قدرت های مختلفی از 1.5 اسب بخار به بالا طراحی و ساخته می شوند.

دورین

یکی از کمپرسورهای با کیفیت که در ساخت آن از تکنولوژی های به روز دنیا استفاده شده است، کمپرسورهای برند دورین ایتالیا است. کمپرسورهای دورین انواع مختلفی دارد. شما می توانید در تمامی صنایع برودتی کاربرد آن ها را ببینید. یکی از ویژگی های مثبت آن مطابقت با اغلب مبردها است. همچنین این موتورها از مصرف پایین و سروصدای کمی برخوردار است.

امبراکو

یکی دیگر از کمپرسورهای موجود در بازار ایران، امبراکوی برزیل است. این کمپرسورها نیز کیفیت مطلوب و راندمان بالایی دارند. این کمپرسورها با مبردهای R134a و R404a سازگار هستند. از مزایای این کمپرسورها می توانیم به مقرون به صرفه بودن آن، مصرف انرژی مناسب و صدای کمتر این دستگاه اشاره کنیم.

هوآی

کمپرسورهای کوبیجل یکی از محصولات پرفروش و شناخته شده ی شرکت هوآی اسپانیا است. این کمپرسورها برای انواع سیستم های برودتی مانند یخچال های خانگی، صنعتی، تجاری و فروشگاهی مناسبند. این تجهیزات کیفیت و راندمان بالایی دارند. همچنین از طول عمر به نسبت بالایی برخوردارند. این کمپرسورها در دو سری تولید می شوند که یک سری با مبرد R134a و سری دیگر با مبرد R404a به خوبی سازگار است.

موتور یخچال

جمع بندی

همانطور که می دانید موتور یخچال عضو مهمی در سیستم های برودتی است. نگهداری از آن نیز اهمیت زیادی دارد. به خاطر داشته باشید که هر کمپرسوری برای سیستم خود انتخاب کنید، تنها با نگهداری مناسب و بررسی منظم آن می توانید طول عمر آن را افزایش دهید. کارهایی از قبیل تمیزکاری کمپرسور و روغن کاری به موقع آن نیز می تواند به سلامت و افزایش طول عمر آن کمک کند. با نگهداری خوب از کمپرسورتان می توانید عملکرد مناسب یخچال را تضمین کنید. با ما در تماس باشید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *