روش نگهداری پرتقال به مدت طولانی

نگهداری مرکبات به مدت زمان طولانی یکی از مشکلاتی که از گذشته وجود داشته. در واقع برخی از مرکبات به محض رسیدن برای بازار مناسب نیستند و  به همین دلیل کشاورزان و باغ‌داران باید این محصولات را برای مدتی و بدون افت کیفیت اولیه نگهداری کنند و نیاز کشاورزان و باغداران با احداث سردخانه مرکبات برآورده می شود. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با مشخصات این نوع سردخانه ها آشنا شوید.

انواع سردخانه مرکبات

نگهداری مرکبات در سردخانه به زیر شاخه‌های گوناگونی مانند: سردخانه پرتقال ، سردخانه نارنگی ، سردخانه گریپ فروت ، سردخانه نارنج ، سردخانه لیمو شیرین و سردخانه لیمو ترش دسته بندی می شود. مرکبات را می‌توان در جعبه‌های چوبی یا پلاستیکی،  پالت فلزی، کارتن‌های مقوایی یا در طبقات و به صورت باز نگهداری کرد. به طور کلی سردخانه برای نگهداری مرکبات در دو نوع سردخانه بالای صفر و سردخانه زیر صفر طراحی و تولید می‌شوند.

انواع سردخانه مرکبات

کمپرسور سردخانه 

موتور یا کمپرسور یکی از مهم ترین بخش های سردخانه محسوب می شود. کمپرسورهای متنوعی  برای نیازهای مختلف سردخانه‌ای، طراحی و ساخته می‌شوند. از معروف‌ترین برندهای کمپرسور، می‌توان کمپرسور بیتزر Bitzer ، کمپرسور رفکامپ RefComp ، کمپرسور کوپلند Copeland اشاره کنیم.

کندانسور و اواپراتور سردخانه مرکبات

کندانسور و اواپراتور سردخانه هم به مانند کمپرسور بسیار مهم است و در انتخاب نوع مناسب آن‌ها باید دقت و توجه کافی داشته باشید. کندانسور و اواپراتور لازم است تا در هماهنگی کامل با کمپرسور و دیگر تجهیزات سردخانه انتخاب گردد.

عایق سردخانه 

کیفیت عایق باعث بهبود بیشتر سردخانه مرکبات می گردد. با توجه به این موضوع نوع عایق به کار رفته در ساخت سردخانه، در تعیین قیمت یا ارزش سردخانه مؤثر است. همینطور لازم است که بدانید از عایق‌های ساندویچ پانل در سردخانه بیشتر استفاده می گردد.

تابلو برق مرکبات

برای کنترل و تنظیم سرمای سردخانه مرکبات باید از تابلو برق استفاده شود و اگر تابلو برق سردخانه دارای امکانات بیشتری باشد، بهتر می‌توان یک سردخانه را مدیریت کرد به همین دلیل تابلو برق ها برای سردخانه موضوع مهمی است.

درب سردخانه 

درب سردخانه از موارد دیگری است که در انتخاب آن باید دقت زیادی داشته باشید. باید درب سردخانه هماهنگی کامل با وسعت سالن و وسایل نقلیه حمل بار مانند لیفتراک و ریچتراک داشته باشد.

اصول و شرایط نگهداری مرکبات در سردخانه

  • پرتقال ها باید پوست سالم و با کیفیتی داشته باشد
  • پرتقال ها ضربه نخورده باشند.
  •  از روی درخت بر روی زمین نیفتاده باشد.
  • باید تمیز، بدون لکه، سفت، بدون بیماری قارچی و یا فیزیولوژی باشد.

شرایط نگهداری مرکبات در سردخانه

پیش سرد کردن مرکبات

  • اگر مرکبات نیاز به نگهداری طولانی مدت باشد لازم است فرآیند پیش سرد کردن انجام شود.
  • تمامی میوه ها باید طی چند روز به دمای موردنظر برسند.
  • شرایط پیش سرد کردن
  • دماي پيش‌سرد همان دمای نگهداری مرکبات می باشد.
  •  رطوبت نسبی باید بالاتر از 90 درصد نگهداری شود.

قیمت سردخانه مرکبات

قیمت سردخانه مرکبات با توجه به نوع کاربری آن، نیاز به تجهیزات خاصی دارد و به همین دلیل قیمت معین و دقیقی برای ساخت آن وجود ندارد. پارامتر های مهمی مانند نوع کمپرسور، کندانسور، عایق بدنه کابین، درب سردخانه، ابعاد سردخانه، نوع برق مصرفی سردخانه و …  در قیمت سردخانه تاثیر می‌گذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می توانید با مجموعه برادران حامی دوست تماس بگیرید. با خرید از مجموعه ما می‌توانید از شرایط عالی خدمات پس از فروش نیز بهره مند شوید. کافیست همین حالا با ما تماس بگیرید و از خدمات مجموعه ما بهره مند شوید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *