کمپرسور سردخانه

کفپوش سردخانه صنعتی
کفپوش سردخانه صنعتی

راهنمای انتخاب بهترین کفپوش سردخانه صنعتی

کفپوش سردخانه صنعتی مانند یخچال و فریزرهای بزرگ، آزمایشگاهها ، لبنیات و برخی از انبارهای کارخانه دارای ویژه گی های خاص خود است. کفپوش های معمولی نمی توانند تغییرات شدید دما را تحمل کنند و احتمال ترک خوردگی یا آسیب دیدگی شدید وجود دارد و به مرور زمان کفپوش را به دچار مشکل شود. این ترک ها باعث می شوند باکتری های مضر را رشد کرده و امنیت و بهداشت کفپوش ها را به خطر  بیندازند. کفپوش معمولی نمی تواند در برابر شرایط روزانه اتاق های سردخانه مقاومت کنند.

نحوه کف سازی سردخانه بسیار مهم می باشد در برخی از سردخانه ها مشاهده شده است که به دلیل سهل انگاری مجری در ساخت سردخانه این بخش را به صورت دقیق و اصولی انجام نداده اند و باعث شده است که هزینه های گزافی به سردخانه دار وارد نماید.

 

اجرای دقیق و اصولی کف سازی سردخانه باعث می شود که استفاده از سردخانه با مشکل مواجه نشود و نیازی به تعمیر و باز سازی کف نداشته باشید اما اگر کف سازی سردخانه به صورت اصولی انجام نشده باشد پس از مدتی کف سردخانه خراب می شود که در این صورت باید کف سردخانه تخریب شود و از اول کف سازی سردخانه را انجام دهیم.

می توان از طیف گسترده ای از کفپوش های اپوکسی یا کفپوش پلی اورتان با پوشش کامل و لبه ها را در کفپوش سردخانه صنعتی استفاده کرد که مواد ضد لغزش را نیز در ترکیب خود دارند. در این قسمت تلاش داریم تا شما را بیشتر با کفپوش سردخانه های صنعتی آشنا کنیم.

کفپوش سردخانه صنعتی قابل نصب در :

  • فریزرهای صنعتی بزرگ
  • سردخانه های صنعتی
  • فروشگاه های سرد
  • یخچال های بزرگ
  • چیلرها و فضاهای سرد
  • انبار مواد غذایی یخ زده
  • انبار رستوران ها و تالارهای پذیرایی
کفپوش سردخانه صنعتی
کفپوش سردخانه صنعتی

نحوه کف سازی سردخانه

کف سازی سردخانه شامل لایه های مختلفی می باشد که به در زیر برای شما شرح می دهیم.

۱- پایین ترین لایه خاک می باشد که بهتر است ترکیبی از خاک با ماسه باشد در این قسمت می توان از لوله های مخصوصی برای انتقال سیال گرم جهت جلوگیری از انجماد خاک استفاده نمود تا کیفیت زیر سازی افزایش یابد.

۲- لایه بعدی در کف سردخانه حدود ۱۰ سانتی متر بتن غیرمسلح می باشد که بر روی خاک آن را درست می کنیم تا برای لایه های بعدی اماده شود.

۳. سطح روی بتن را با قیر گونی یا ایزوگام کاملا عایق می کنیم تا از نفوذ رطوبت به سطح های بالایی جلوگیری شود.

۴. سطح بعدی عایق کف می باشد این فوم ها در ضخامت های مختلفی چون ۵، ۱۰، ۱۵ و ۲۰ سانتی متری تولید می شوند که هرچه ضخامت بیشتر باشد عایق قوی تری می باشد و بر اساس دمای سردخانه انتخاب می شود البته دانسیته این فوم بسیار مهم می باشد و بهتر است از فوم با دانسیته بالا استفاده نمایید.

عایق کف بخش بسیار مهم کار می باشد که باعث می شود از هدر رفت انرژی جلوگیری شود و نکته مهمی که باید در مورد این عایق ها بندانید این است که این فوم تنها زمانی از هدر رفت انرژی جلوگیری می کند که خشک باشد اگر رطوبت به این فوم نفوذ کند خاصیت خود را از دست می دهد.

مشکل اساسی بیشتر سردخانه ها همین موضوع می باشد که مجری در هنگام انجام کار دقت، مهارت و علم کافی در زمینه اجرای این کار ندارد و هنگام پیاده سازی راه های نفوذ رطوبت به فوم را به درستی عایق نمی کند و باعث هدر رفت انرژی و افزایش مدت زمان کار سیستم های برودتی می شود و استهلاک تجهیزات برودتی افزایش می یابد.

۵. به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت به فوم از چند لایه نایلون مقاوم استفاده میکنیم که بر روی عایق کف قرار میگیرد از این نایلون ها می توان جهت اطمینان در زیر عایق ها هم استفاده نمود تا تمامی راه های نفوذ رطوبت به فوم را مسدود نماییم.

۶. روی سطح فوم را با ۱۰ الی ۲۰ سانتی متر بتن مسلح می پوشانیم تا از آسیب رسیدن به عایق کف جلوگیری شود ضخامت این سطح بستگی به ارتفاع سردخانه و وزن بار درون سردخانه دارد در صورتی که سقف سردخانه بلند می باشد و تا ارتفاع زیادی بار روی یکدیگر قرار میگیرد باید ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر بتن اجرا شود.

۷. در لایه بعدی از ۲ تا ۳ سانتی متر ملات ماسه و سیمان استفاده می کنیم که می توان روی آن را کاشی یا سرامیک نمود.

انجام موارد فوق باعث می شود که بتوانید سطح سردخانه را پس از هر مرتبه تخلیه بار کاملا شستشو و ضد عفونی کنید تا جلو رشد هر گونه باکتری و میکروب گرفته شود و از سمت دیگر نگرانی بابت نفوذ رطوبت به فوم کف را نداشته باشید و عایق حرارتی کف سالم می ماند.

در ساخت سردخانه تمامی قسمت های آن بسیار مهم می باشد و اگر هر بخش از اجرای سردخانه با مهارت و دقت لازم انجام نشود می تواند کارکرد کلی سردخانه را با مشکل مواجه نماید و بر اساس توضیحاتی که در بالا ارائه کردیم متوجه شدید که حتی کف سازی سردخانه کار نسبتا پیچیده ای می باشد.

کفپوش سردخانه صنعتی
کفپوش سردخانه صنعتی

راهنمای انتخاب کفپوش سردخانه صنعتی

کفپوش سردخانه صنعتی باید دارای کفپوش هایی باشد که از ایمنی و بهداشت کالاها و فرآیندهای نگهداری پشتیبانی کند. همچنین جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آلوده گی که ممکن است ماه ها پس از نصب باز هم وجود داشته باشند.

کف های بتنی یا کاشی های سنتی پوشش ضد آب نداشته و روی آنها نمی توان خطوط تزئینی شفاف تمیز داشت. و دانه های اختلالات سیمان می توانند مواد غذایی و مایعات ریخته شده را جذب کنند و بوهایی ناخوشایند ایجاد کنند و یا آفات و جوندگان را جذب کنند.

همه اینها باعث می شود انبارها و سردخانه ها از طرف بازرسان بهداشتی به عنوان موارد تخلف در نظر گرفته شوند.
از آنجا که وجود آب و میکروب در کفپوش شروع به تکثیر می کنند ، تخریب بیشتری، می تواند اتفاق بیفتد و باعث ایجاد ترک های بزرگتر سایر موارد شود که کف سازی سرخانه را به خطر می اندازند.

برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در مورد کفپوش های سردخانه، گزینه بهتر این است که کفپوش های اپوکسی اختصاصی نصب شود. این کفپوش بدون درز و یکپارچه بهترین گزینه از لحاظ بهداشتی و کارایی هستند.

شما می توانید جهت مشاوره با مشاوران مجموعه برادران حامی دوست ارتباط برقرار کنید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *