صنعت خرده فروشی

صنعت خرده فروشی چیست ؟

خرده فروشی در فروشگاه های زنجیره ای می تواند یکی از هیجان انگیزترین و لذت بخش ترین تجاربی باشد که تاکنون داشته اید.

از چالش پیدا کردن محصول مناسب گرفته تا هیجان خریدو بازکردن و نشان دادن آن به همه(به خصوص مشتریان).خرده فروشی کاری بسیار عالی است.

برخی مزایای شروع کسب وکار در هایپرمارکت ها

آیا الان عصر طلایی خرده فروشی در فروشگاه ها است؟ حتم داشته باشید که هست! امروزه جامعه بیش از هرزمان دیگری به دنبال تغییر و نوآوری است.

وقتی حرف از خرده فروشی به میان می آید هیچ محدودیتی برای خلاقیت وجود ندارد.امروزه بیش از هرزمان دیگری در تاریخ خرده فروشی،بهترین و سودآورترین زمان برای خرده فروشان به شمار می آید.

بازار خرده فروشان و نحوه ارتباط ما با این بازار به شدت به نفع تاجران خلاق تغییر کرده است.

فروشگاه های زنجیره ای روشی است با فرصت هایی بی پایان:

جدیدترین شعار خرده فروشی این است:((از در عقبی و جلویی پول در بیاور)).این بدین معناست که امروزه خرده فروشان برای ادامه کسب و کار و دادوستد فقط به روش های سنتی وابسته نیستند.ما درواقع می توانیم مشتریان را هرجا که باشند،از آن خود کنیم.

صنعت خرده فروشی

شروع کسب و کار در فروشگاه

ماهیت فروشگاه زنجیره ای این است که چیزی را بخرید و آن را برای سودش بفروشید.چیزی که می فروشید،جایی که آن را می فروشید،قیمتی که روی آن می گذارید و عرضه می کنید و کسی که آن محصول را به او می فروشید همگی جزو عواملی است که باعث می شود خرده فروشی به چالشی بی اندازه جالب تبدیل شود.

هرکارفرمای جدید و زیرکی که پا به عرصه ی خرده فروشی می گذارد جزئیات جدیدی را با خود وارد این حوزه می کند.

با اینکه راه اندازی فروشگاه می تواند بسیار مفرح باشد،اگر می خواهید کسب و کارتان موفق باشد،باید فهرستی از اقدامات اولیه ای که باید انجام دهید تا کسب و کاری موفق داشته باشید:

1-کسب و کارتان را برنامه ریزی کنید.

در ابتدای برنامه ای کاری تهیه کنید که شما را مجبور می کند تمام جنبه های کسب و کارتان را مستند کنید.

در همان مراحل ابتدایی برنامه ریزی،مشخص کنید چگونه می خواهید کسب و کارتان را راه بیندازید و چه چیزی شما را خاص می کند.

چه نوع محصولی می خواهید عرضه کنید و چه نوع مشتری را می خواهید جذب کنید.همچنین باید تصمیم بگیرید که برای رسیدن به موفقیت مطلوب،کسب و کارتان را کجا دایر کنید و فروشگاه را چگونه طراحی کنید که برای مشتریان جذاب باشد.

قبل از اینکه در برنامه ریزی خیلی جلو بروید، مطمئن شوید ساختار کسب و کارتان را مشخص کرده و مجوزها را دریافت کرده اید و کارهای مربوط به ثبت را انجام داده اید.

2-به ایده هایتان اعتبار دهید.حالا وقت آن است که با افراد حرفه ای صحبت کنید.با سازمان های مرتبط با این صنعت تماس بگیرید.

بسیاری از این گروه ها شما را به افرادی ارجاع می دهند که می توانید دیدگاه صادقانه ی آنها را بشنوید.در واقع الان زمان آن رسیده که راجع به برنامه های کاریتان مشورت کنید.

3- برنامه خود را اجرا کنید. موفقیت به چیزی بیش از داشتن ایده ای عالی نیاز دارد.بسیاری از مردم ایده هایی عالی دارند، اما خیلی از آنها نمی دانند چطور می توانند برنامه هایشان را عملی کنند.
4-افتتاحیه بزرگی ترتیب دهید. هدف بعدی شما بازگشایی فروشگاه است.باید دو تاریخ را مشخص کنید.یکی بازگشایی بی سروصدا و دیگری بازگشایی با افتتاحیه ای بزرگ.

برای بازگشایی آرام و بی سروصدا،کافی است درهای فروشگاه را باز کنید تا هرکسی می خواهد وارد شود.

گذراندن این مرحله این امکان را به شما می دهد تا قبل از مراسم افتتاحیه ی بزرگی که با بریدن روبان و جشن بازگشایی و حراج بزرگ همراه است،نقص ها را برطرف کنید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *