شاخص کلیدی عملکرد
شاخص کلیدی عملکردی یا KPI پارامتری است برای تشخیص میزان موفقیت یک شرکت یا یک کسب و کار. این متغیر قابل اندازه گیری نشان میدهد که شرکت تا چه اندازه به اهداف از پیش تعیین شده ی خود نزدیک شده است. از آنجا که این شاخص از اهمیت استراتژیک زیادی برخوردار است، کنترل مداوم آن به معنای کنترل استراتژیک است. برای مثال نرخ وفاداری مشتریان به شرکت یا پاسخ گرفتن آن ها از بخش خدمات پس از فروش میتواند یک شاخص کلیدی عملکردی باشد. این شاخص عملکردی از شرکتی به شرکت دیگر قابل تغییر و متفاوت است. اما همه ی آن ها در چند ویژگی مشابه یکدیگر هستند. این ویژگی ها عبارتند از:
- قابل اندازه گیری باشد؛
- هدفمند و واقع گرایانه باشد؛
- اهداف شرکت را نشان دهد؛
- استراتژیک باشد؛
- در موفقیت شرکت تاثیرگذار باشد؛
برای مطالعه ادامه مطلب به این صفحه مراجعه کنید.
اولین دیدگاه را شما قرار بدهید