روش نگهداری پرتقال در انبار

روش نگهداری پرتقال در انبار یا سردخانه

کشت پرتقال در نواحی مختلفی از کشور عزیزمان ایران انجام می شود. از شمال کشور گرفته تا جنوب آن. البته گونه های پرتقال کشت شده در مناطق مختلف کشور با یکدیگر متفاوت است. به همین دلیل روش نگهداری پرتقال در انبار و حداکثر زمان ممکن برای ذخیره و نگهداری از آن ها نیز متفاوت خواهد بود.

ذخیره و نگهداری از مرکبات مختلف اعم از پرتقال، لیمو ترش و شیرین، نارنج، نارنگی و گریپ فروت در سردخانه نیازمند انجام عملیاتی پس از برداشت آن ها خواهد بود. یکی از این کارها، پیش سرمایش یا سرد کردن مقدماتی میوه، درست پس از برداشت آن است. برای نگهداری تمامی مرکبات در سردخانه باید از سلامت کامل آن ها اطمینان حاصل نمایید. مهم ترین عامل تعیین کننده ی کیفیت پرتقال و سایر مرکبات در زمان برداشت آن ها، میزان رسیدگی میوه است. در ادامه به بررسی بهترین شرایط نگهداری پرتقال می پردازیم. با ما همراه باشید.

 شرایط نگهداری

اقلیم کاشت و آبیاری از آن دسته عواملی است که روی مدت زمان نگهداری پرتقال در انبار یا سردخانه تاثیر می گذارد. با بررسی تجربیات سردخانه داران در اقلیم ها و فصول مختلف در می یابیم که بهترین درجه حرارت برای نگهداری پرتقال کشت شده در شمال بین 1 تا 5 درجه سانتیگراد و  پرتقال جنوب بین 2 تا 6 درجه سانتیگراد است. همچنین از آنجایی که با خشک شدن آب سطح پرتقال، کیفیت نگهداری این میوه افت می کند بهتر است رطوبت نسبی را برای نگهداری تمامی گونه های پرتقال بین 85 تا 95 درصد تنظیم کنیم. در شرایط بیان شده، حداکثر مدت زمان نگهداری پرتقال در سردخانه یا انبار بین 3 تا 4 ماه خواهد بود. چرا که این میوه به زودی رطوبت خود را از دست می دهد و دچار افت کیفیت می شود.

سخن پایانی

برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت ها می توانید با مجموعه ما در تماس باشید. ما از ارائه مشاوره ساخت سردخانه و انبار تا فروش تجهیزات و ارائه خدمات پس از فروش استثنایی در کنار شما خواهیم بود. کافیست با ما در تماس باشید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *