بستنی ساز رولی

بستنی ساز رولی

بستنی رولی امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. بستنی رولی یا تایلندی، نوعی بستنی است که به کمک یک دستگاه برودتی ویژه و سفارشی، تهیه می شود. دستگاه بستنی تایلندی دارای یک کمپرسور و یک سینی کار استیل با تحمل دمایی  30-  درجه سانتیگراد است. این دستگاه قابلیت این را دارد که در مدت زمان اندک مواد مایع روی خود را به بستنی تبدیل کند!

حتما می پرسید چطور؟! در ادامه عملکرد این دستگاه را به اختصار شرح می دهیم.

عملکرد دستگاه بستنی ساز رولی

هنگامی که برق دستگاه متصل می شود، کارکرد دستگاه آغاز می شود. با گذشت مدت زمان کمی، دمای دستگاه پایین آمده و می توان از آن استفاده نمود.

دستگاه بستنی تایلندی یا بستنی رولی عملکردی مشابه سایر سیستم های برودتی دارد. به این ترتیب که کمپرسور، بخار فشرده شده را به کندانسور می فرستد تا کندانسور حرارت را از مبرد دستگاه گرفته و دفع کند. به این ترتیب به کمک کندانسور هوایی، برودت مورد نیاز دستگاه تولید می شود.

مبرد که حالا دما و فشار آن کاهش یافته، به کمک یک لوله مویین، وارد کویل های خنک کننده ی سینی می شود و گرما را جذب می کند. به این ترتیب سینی دستگاه بستنی ساز رولی خنک شده و کار ساخت بستنی را انجام می دهد. پس از آن مبرد گرم، وارد کمپرسور شده تا سیکل تبرید دوباره آغاز شود و عملکرد دستگاه ادامه یابد.

توجه داشته باشید که دمای مرکز سینی از اطراف آن کمی پایین تر است و با گذشت زمان، این اختلاف دما بیشتر می شود.

یکی از ویژگی های مثبت استفاده از این دستگاه این است که می توانید از میوه های مختلف روز در تهیه این بستنی استفاده نمایید. همچنین در کنار سینی این دستگاه یک تاپینگ تعبیه شده است تا مواد مورد نیاز در ساخت این بستنی در آنجا قرار گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان خرید، می توانید با گروه صنعتی برادران حامی دوست تماس حاصل نمایید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *