لوله مویی

لوله مویی


لوله مویی
لوله مویی

قیمت لوله مویی یخچال فریزر

لوله مویی یا لوله مویین قطعه ای است که وجود آن در یک سیکل برودتی لازم و ضروری است. همانطور که می دانید هر سیکل برودتی 4 عضو اصلی دارد. این اعضا عبارتند از کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و شیر انبساط. در سیستم های با ظرفیت برودتی کمتر، مانند یخچال و فریزر، به جای شیر انبساط از لوله مویی استفاده می شود.

اما در سیستم های برودتی با ظرفیت و بار بالا، مانند سردخانه ها، از انواع شیر انبساط یا اکسپنشن ولو استفاده می شود. قیمت لوله مویی یخچال فریزر بستگی به مشخصات و سایز آن دارد.

کاربرد اصلی این قطعه در سیکل برودتی، کاهش و تنظیم فشار مبرد پس از خروج از کمپرسور است. بسته به ابعاد یخچال یا فریزر، قطر و ابعاد این قطعه نیز تغییر می کند. جنس این قطعه از لوله های نازک مسی است. قیمت لوله مویی یخچال فریزر به برند آن بستگی دارد. در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که با دانستن آن ها بهترین انتخاب را خواهید داشت.

  • اگر اولین قطعه مهم یخچال لوله مویی نباشد، دومین قطعه مهم در یخچال است. طول لوله مویی یخچال و قطر داخلی در لوله مویی دو ویژگی دارد که سرمایش دستگاه را تعیین می‌کند. اگر حتی کوچک‌ترین تغییرات در ابعاد آن یعنی قطر و طول لوله مویی اتفاق بیفتد بازدهی یخچال مختل می‌شود. 
  • علت یخ زدن لوله مویی در یخچال ممکن است به دلیل  گاز بیش از حد زیاد دستگاه باشد. اگر برای تعمیر یخچال خود از افراد آموزش ندیده کمک بگیرید این امکان وجود دارد که گاز بیش از حدی به لوله‌ها تزریق شود و در نتيجه لوله‌ها ابتدا برفک و سپس یخ می‌زند.

کار لوله مویی در یخچال چیست؟

گاز مبرد موجود در یخچال و کندانسور فشار زیادی دارد و برای اینکه به بخش اواپراتور و کامل کردن سیکل سرمایی وارد شود، باید فشار گاز مبرد کم شود. لوله مویی به صورتی طراحی شده است که با توجه به قطر کم و طول زیاد خود بتواند گاز مبرد را فشرده‌تر کند و فشار آن را برای ورود به اواپراتور تنظیم کند.

انتخاب لوله مویی با توجه به ظرفیت کمپرسور در هر یخچالی متفاوت است. فعالیت لوله مویی با عملکرد صحیح اواپراتور به صورت مستقیم در ارتباط است و در صورت بروز مشکل در این بخش سیکل خنک‌کنندگی ناقص می‌شود.

راهنمای انتخاب مناسب ترین لوله مویی

توجه داشته باشید که انتخاب قطعات مناسب برای سیستم برودتی به طور مستقیم بر بازدهی سیستم تاثیر می گذارد. ابعاد و اندازه ی این لوله با توجه به ظرفیت تبرید، قدرت و نوع کمپرسور، دمای اواپراتور، نوع کندانسور، اختلاف فشار سیستم و مبرد جاری در سیستم انتخاب می شود. میزان برودت مورد نیاز نیز بر انتخاب لوله مویین تاثیر دارد. لوله های مویین با تمامی مبردهای فریونی به خوبی کار می کنند.

لوله مویی
لوله مویی

نحوه عملکرد لوله مویی

مبرد پرفشار در سیکل یخچال، از کمپرسور وارد کندانسور می شود. مبرد در خروجی کندانسور از فیلتر درایر عبور می کند. فیلتر درایر مبرد را تصفیه کرده و به لوله مویین می فرستد. لوله مویین طول و قطر مشخصی دارد. پس از اینکه گاز پر فشار وارد لوله مویی شد، مسیر خود را طی می کند.

در طی این مسیر به دلیل قطر کم و طول زیاد لوله از فشار گاز مبرد کاسته می شود. همانطور که پیش تر گفتیم، مقدار کاهش فشار بستگی به قطر و طول لوله دارد.

همین امر باعث می‌شود که گاز به حالت پاشش به اواپراتور وارد شود. به علت فشار کم در داخل اواپراتور مبرد اسپری شده تبخیر می شود و گرمای داخل یخچال را جذب می کند. به این ترتیب فضای داخل یخچال سرد می شود. در ادامه مبرد به سمت کمپرسور می رود و سیکل تبرید از نو آغاز می شود.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و استعالام قیمت لوله مویی یخچال فریزر می توانید با مجموعه برادران حامی دوست تماس حاصل نمایید. ما برای شما بهترین ها را می خواهیم. با خرید از مجموعه ما از خدمات پس از فروش استثنایی بهره مند شوید.

لوله مویی
لوله مویی

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *