سیکل سردخانه امونیاکی

قیمت سردخانه آمونیاکی

سردخانه آمونیاکی یکی از انواع سردخانه های صنعتی پرکاربرد است. اما سردخانه آمونیاکی دقیقا چیست؟

آمونیاک یکی از مبردهای پرمصرف و قدیمی است. می توانید از آن به عنوان مبرد یا سرمازا در سیستم های برودتی و سیکل های تبرید استفاده کنید. البته نه در همه‌ی سیکل ها. برخی دیگر از این سیکل های تبرید با مبردهای فریونی کار می کنند. گاز آمونیاک نسبتاً ارزان است، به وفور یافت می شود و در سردخانه های بزرگ با ظرفیت بالا کاربرد دارد.

احداث سردخانه آمونیاکی برای تناژ زیر 2000 تن توجیه اقتصادی ندارد. اما از تناژ 2000 تن به بالا با توجه به مصرف زیاد انرژی در سردخانه، می توانید از این سردخانه ها استفاده نمایید. یکی از نکاتی که باید هنگام انتخاب مبرد در نظر داشته باشید، ضریب انتقال حرارت آن است. آمونیاک به علت داشتن ضریب انتقال حرارت بالا، ضریب عملکرد مناسبی نیز دارد. این امر اتلاف انرژی در سیستم را به حداقل می رساند. توانایی جذب حرارت یک لیتر آمونیاک در مقایسه با یک لیتر فریون 22 حدود 2.2 برابر بیشتر است.

بنابراین تا اینجا متوجه شدیم که سردخانه های بزرگ صنعتی را به صورت آمونیاکی می سازند.

لوله کشی ها و پایپینگ در سیکل های آمونیاکی به علت خورندگی بالای این گاز باید از جنس فولادی انتخاب شوند. یکی از مزایای گاز آمونیاک بدبو بودن آن است. چرا که نشت گاز در سیستم آمونیاکی به سرعت مشخص می شود و می توان به کمک نیروهای فنی آن را رفع و رجوع کرد. سایر تجهیزات و دستگاه های سردخانه های آمونیاکی مشابه سایر انواع سردخانه ها است.

توجیه اقتصادی سردخانه های آمونیاکی

بیشترین قسمت هزینه های مربوط به ساخت سردخانه شامل هزینه ی احداث سوله و ساختمان سردخانه است. ابتدا باید ظرفیت و ابعاد سردخانه و نوع محصولی ذخیره ای خود را مشخص کنید. بر این اساس می توانیم ظرفیت سرمایشی سردخانه، تعداد سالن ها، تناژ ورودی و خروجی محصول و دستگاه های مورد نیاز مشتری را مشخص نماییم. نوع مبرد سردخانه نیز بر همین اساس مشخص می شود.

قیمت سردخانه آمونیاکی

برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت سردخانه آمونیاکی با ما در تماس باشید. ما از ارائه مشاوره تا خدمات پس از فروش استثنایی در کنار شما می مانیم.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *