طرز کار سردخانه آمونیاکی

سرمایه لازم برای احداث سردخانه های مختلف

برای نگهداری از مواد غذایی با کیفیت بالا و برای مدت نسبتاً طولانی، می توانید از سردخانه ها استفاده کنید. باغداران و صاحبان کسب و کارها گاهی به صورت اجاره ای محصولات خود را در سردخانه ها ذخیره می کنند. اما راه بهتر احداث سردخانه است. با ساخت و راه اندازی سردخانه می توانید حتی در زمانی که خودتان محصولی برای نگهداری ندارید، محصولات سایر تولیدکنندگان را نگهداری نمایید. از این طریق می توانید درآمد مضاعفی داشته باشید. اما برای این کار باید بدانید که سرمایه لازم برای احداث سردخانه چقدر است؟

ما در ادامه با توجه به اقلام اولیه ی مورد نیازتان، هزینه های اولیه تأسیس سردخانه را برای شما شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مرحله اول؛ انتخاب نوع و ابعاد سردخانه

با توجه به میزان تولید محصولتان می توانید ابعاد سردخانه مورد نیاز خود را تعیین کنید. اگر نیاز دارید بیش از ۲۰۰۰ تن محصول در سردخانه خود نگهداری کنید، باید یک سردخانه آمونیاکی راه اندازی کنید. در غیر این صورت سردخانه فریونی پاسخ‌دهنده نیاز شما خواهد بود. از تناژ ۲۰۰۰ تن به بالا با توجه به مصرف انرژی بالای سردخانه، استفاده از سیستم تبرید فریونی توجیه اقتصادی ندارد.

همچنین با توجه به نوع محصول می توانید زیر صفر یا بالای صفر بودن سردخانه‌تان را تعیین کنید. برای مثال سردخانه میوه اغلب سردخانه بالای صفری و سردخانه نگهداری بستنی، سردخانه زیر صفری است.

سرمایه لازم برای احداث سردخانه

انتخاب نوع عایق و شروع ساخت

کف سردخانه باید با بتن و مصالح مناسب کف سازی شود. به طوری که هیچ درزی در کف آن باقی نماند. همچنین هزینه های ناشی از عایق بندی کف و بدنه ی سردخانه با توجه به جنس عایق (پلی یورتان و پلی استایرن) و کیفیت آن ها تعیین می شود. استفاده از ساندویچ پانل سردخانه ای به عنوان عایق دیوار و سقف سردخانه رایج است و ضخامت و دانسیته مناسب آن باید از پیش تعیین شود. شما می توانید ضخامت عایق ها را با توجه به اقلیم محل نصب تعیین کنید.

تهیه‌ی دستگاه ها و تجهیزات

همانطور که می دانید هر سیستم برودتی 4 عضو اصلی دارد. این اعضا عبارتند از کندانسور، اواپراتور، کمپرسور، شیرآلات و کنترل آلات.

وجود تجهیزات دیگری نیز در سردخانه لازم و ضروری است. برای مثال تابلو برق، درب سردخانه و… . استفاده از تابلو برق علاوه بر جلوگیری از اتلاف انرژی سردخانه، هزینه های آتی مربوط به انرژی را نیز کاهش می دهد. درب سردخانه را می توانید از نوع ریلی یا لولایی انتخاب کنید. این درب ها نیز با پلی یورتان عایق بندی شده اند.

انتخاب برند دستگاه ها، علی‌الخصوص کمپرسور از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که اصلی ترین عضو در هر سیستم تبرید، همین کمپرسور است. بنابراین بهتر است برندی را انتخاب کنیم که امتحان خود را پس داده باشد! یا بهتر بگوییم برند شناخته شده ای را انتخاب کنیم که عمر مفید بیشتری دارد.

ساخت، نصب و راه اندازی

انتخاب برند دستگاه ها برعهده شما مشتریان عزیز است. سرمایه لازم برای احداث سردخانه پس از انتخاب این دستگاه ها مشخص می شود. تیم ما با ارائه ی مشاوره پیش از احداث، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین دستگاه ها را برای سردخانه‌تان انتخاب کنید. کافیست با ما در تماس باشید. ما علاوه بر قیمت گذاری دستگاه ها، اصالت آن ها را برای شما تضمین می کنیم.

سرمایه لازم برای احداث سردخانه

همچنین هزینه ی نصب و راه اندازی را برای شما مشخص خواهیم کرد. به این ترتیب می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. کافیست همین حالا با ما تماس بگیرید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *