روانشناسی رنگ و اهمیت رنگبندی محصول در فروشگاه ها

بیایید به روانشناسی رنگ و اهمیت رنگبندی محصول در فروشگاه ها بیندازیم.

روانشناسی رنگ و اهمیت رنگبندی محصول در فروشگاه ها

روانشناسی رنگ قرمز در اهمیت رنگبندی محصول:

رنگ قرمز احساس فوریت را ایجاد می کند. همچنین اشتها را تحریک می کند. بنابراین اغلب توسط زنجیره های فست فود استفاده می شود. این رنگ ، بدن را تحریک می کند ، فشار خون و ضربان قلب را افزایش می دهدو با ایجاد حرکت ، هیجان و شور همراه است.

روانشناسی رنگ سبز در اهمیت رنگبندی محصول:

این رنگ با سلامتی ، آرامش ، و با تداعی طبیعت همراه است. این رنگ در فروشگاه ها برای آرامش بخشیدن به مشتریان و ترویج مسائل زیست محیطی استفاده می شود و حس تعادل منجر به قاطعیت  را ترغیب می کند.

روانشناسی رنگ بنفش در اهمیت رنگبندی محصول:

این رنگ معمولاً در روانشناسی رنگ با حاکمیت، خرد و احترام همراه است. توانایی حل مسئله و همچنین خلاقیت را تحریک می کند و  به طور مكرر در بسته بندی محصولات زیبایی و ضد پیری دیده می شود.

روانشناسی رنگ آبی در اهمیت رنگبندی محصول:

رنگ آبی رنگ ترجیحی مردان است. معنی رنگ آن با صلح ، آب ، آرامش و قابلیت اطمینان همراه است. و احساس امنیت و همچنین  مهار اشتها را فراهم می کند. همچنین رایج ترین رنگی است که مارک هایی که به دنبال جلب اعتماد مشتریان هستند،  در بسته بندی محصولات خود استفاده می­کنند.

روانشناسی نارنجی و زرد در اهمیت رنگبندی محصول:

این دو رنگ شاد هستند و خوش بینی را القا می­کنند. با این حال ، هنگام استفاده از آنها در تبلیغات باید مراقب باشید. رنگ زرد می تواند باعث گریه نوزادان شود ، در حالی که رنگ نارنجی حس احتیاط را تلقین می کند.  می توان از این ویژگی برای ایجاد احساس هیجان استفاده کرد یعنی می توان افراد تماشاگر پشت ویترین را به خریدار تبدیل کرد.

روانشناسی رنگ سیاه در اهمیت رنگبندی محصول:

این رنگ با اقتدار ، ثبات ، اعتماد به نفس و قدرت همراه است. غالباً نمادی از هوش است اما در صورت استفاده مداوم از آن ، می تواند طاقت فرسا و کسل کننده شود.

روانشناسی رنگ خاکستری در اهمیت رنگبندی محصول:

خاکستری نماد احساس بلوغ و با تجربه بودن،  جاافتادگی و همبستگی است.  استفاده بیش از حد از رنگ  خاکستری می تواند منجر به احساس  افسردگی شود.

روانشناسی رنگ سفید در اهمیت رنگبندی محصول:

رنگ سفید با احساس تمیزی ، خلوص و ایمنی همراه است. و می تواند برای تاکید بر صداقت یا خنثی بودن مورد استفاده قرار گیرد.  استفاده از رنگ سفید در بازاریابی می تواند برای یک مارک با رویکرد مینیمالیستی، موثر باشد.

چگونه رنگ بر مغز تأثیر می گذارد

اگرچه در زمانهای گذشته مردم  اعتقاد داشتند که خلق و خوی ریشه در اندامهای حیاتی – قلب ، کبد ، مثانه صفرا و طحال دارد – اما امروزه می دانیم که این منبع در اندام ضروری دیگری نیز وجود دارد مانند  مغز. دانشمندان علوم مغز و اعصاب ارتباط مستقیم فیزیولوژیکی بین تأثیر رنگ ، نور و خلق و خو کشف کرده اند.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *